Pielgrzymka autokarowa „Szlakiem polskich monasterów”

Irena Faron, 25.09.2023

Z błogosławieństwa JE Jerzego Arcybiskupa Wrocławskiego i Szczecińskiego, terminie od 11 do 16 września odbyła się diecezjalna 5-dniowa pielgrzymka autokarowa po monasterach polskich.

11.09.o godz. 22.00 po modlitwie , wyruszyliśmy dwudziestoosobową grupą ,w tym dwoje dzieci do Monasteru Św Onufrego w Jabłecznej.

12.09.Do monasteru zajechaliśmy na poranną Liturgię , po Liturgii śniadanie i posłuszanie , a następnie pyszny monasterski obiad. Po posiłku mieliśmy czas na zwiedzanie monasterskich cerkwi i kaplic pod opieką o. igumena Kasjana. Powróciliśmy pełni wrażeń na wieczernię. Wszyscy pielgrzymi przystąpili do sakramentu spowiedzi. Po kolacji , nocleg w monasterskim domu Pielgrzyma.

13.09 Poranna Liturgia , przystąpienie do sakramentu Eucharystii, śniadanie , gorące pożegnania i wyjazd do Monasteru Świętych Marty i Marii na Grabarkę . Po drodze odwiedzamy skit Św Serafina z Sarowa O. Ambroży odsłużył moleben do Św Serafina wszystkich pobłogosławił i ugościł . Kolejnym punktem był dom zakonny w Holeszowie , pokłoniliśmy się ikonie Matki Bożej Leśniańskiej , do monasteru na Grabarce zajechaliśmy na nabożeństwo wieczorne i nocleg.

14.09 Po Liturgii zwiedzanie Grabarki z o. Bazylim i wyjazd do Skitu Świętych Antoniego i Teodozjusza Kijowsko- Peczerskich na świąteczne uroczystości . Po drodze zwiedzamy jeszcze Monaster Św Dymitra Sołuńskiego w Sakach i Dom Zakonny im. Św wkm Katarzyny w Zaleszanach. Po przepięknych wieczornych modlitwach w Skicie, wyjazd do monasteru Narodzenia NMP w Zwierkach na nocleg.

15.09.Rano powracamy do Skitu na świąteczną Liturgię. Przy pięknej pogodzie w otoczeniu bajecznego krajobrazu , pod przewodnictwem biskupa Supraskiego Andrzeja ,duchowieństwa i mnóstwa wiernych wznosimy nasze modlitwy do św św Antonia i Teodozja Kijowsko- Peczorskich, wszyscy pielgrzymi przystępują do sakramentu Eucharystii . Nie zabrakło również świątecznego poczęstunku.

Do Monasteru Zwiastowania NMP w Supraślu ,dojeżdżamy na wieczorne nabożeństwo i nocleg
16.09 Poranna Liturgia, molebien do ikony Przenajświętsze Bogurodzicy Supraskiej , śniadanie i zwiedzanie monasteru oraz monasterskich kotakomb pod opieką o. igumena Serafina.

Ostatni wspólny posiłek w drodze do Wrocławia jest okazją do podziękowań ojcom, organizatorom i naszemu kierowcy, a tak że sobie nawzajem.

Przewodnictwo i opieka duchowa o. Bazyli Sawczuk i o. igumen Spirydon ( Kuziak). Pielgrzymował z nami od święta w Skicie również ojciec archimandryta Hieronim z Brazylii.

Do Wrocławia wracamy wieczorem, dzięki naszemu wspaniałemu kierowcy p. Rysiowi bezpiecznie i planowo - przejechaliśmy wspólnie 1700km.